when we're gone

>> October 01, 2009

::Nature does nothing uselessly.::

i don't mind ppl don't know where msia is; i'm just content with being relatively safe from the nature's wrath.

makcik aku yg kerja kat bank negara semlm sakit kaki, sbb kena turun 9 tingkat because they felt the tremors. dekat je bank negara, x rasa pun? err not that i wanted to. (update: kejadian pukul 6 lebih, masa tu aku tgh tunggu komuter kot hehe)

semlm ada 2pupu aku (mak arwah n mak aku sepupu) meninggal sbb breast cancer. she's only 43-44. by the time we arrived jenazah dah dimandi n dikapankan. at one time driver van jenazah masuk rumah. dia ckp jgn tutup muka arwah dgn kain tudung (sedara aku buat mcm tu sbb nak bg senang org nak tgk muka arwah), instead siap2 tutup dgn kain kapan, cuma jgn ikat so kalau nak tgk kena selak2 kain kapan tu. pakcik tu ckp lagi, bila dah mandi , tambah pulak letak bawah kipas @ sejuk, mmg akan ada buih / darah keluar (dari mana pakcik tu x ckp, dari mulut kot). tu sbb kalau boleh tutup je terus, sbb x nak org lapkan. also kalau dilap akan jadi makin byk. sbb tu la kot kalau boleh jenazah kena cepat2 diuruskan.

also, semut akan byk hurung (sp?) arwah, ("bila dah bersih baru semut dtg, kalau x mandi semut x dtg"). lagi satu dia sebut kucing pun akan nak lalu. petua x nak kasi kucing langkah, letak gunting atas mayat. nampak pakcik tu kumat-kamit masa nak letak gunting tu.

alamak aku pun lupa apa yg aku cuba sampaikan.

last weekend pun, one of my lect's friends meninggal sbb kanser rahim. baru mid-40s jugak. mcm 2 pupu aku tu, baru last year they detected the lumps. within 1 year dah boleh merebak sampai maut.

bersediakah aku menghadapi mati?

0 comments:

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP