ot-aku

>> September 28, 2009

::There are two tragedies in life. One is not to get your heart's desire. The other is to get it.::

this time around? mmg lain dari yg lain.

this year, no family pic (sbb by the time kitorg nak amik gambar, anak buah aku nazreen dah meragam nak tido... ceh, sapa suh bangun awal2 pagi. ceh kat kitorg jugak aa, penat2 set tripod, last2 x guna pun..). not even a decent extended family pic (x ingat kenapa). byk gambar2 ngarut je.

also, bapak aku masuk hospital! pagi 2nd day raya, bapak aku ngadu sesak nafas (don't ask me how it happened, aku mmg tgh tido lagi time tu erk), mula2 gi klinik doc ckp gastrik. we were like, gastrik time raya? bapaku? no no no... due to lack of proper equipment to confirm anything, they referred him to hospital serdang. so mak n abang aku pun bawak bapaku ke serdang. mmg satu pagi tu aku duk rumah je, tunggu calls fr mak aku (yg sgt kerap okay, nasib baik cordless heheh). last2 baru tau, kena heart attack.

so until last friday, mmg ulang-alik ke hospital je kami. nak beraya pun x berapa beraya sgt, org nak beraya pun segan sume. tapi alhamdulillah la so far ok, he's scheduled to undergo angiogram in 1-mth time. blessings in disguise actually, sbb dah mula nak kurangkan bilangan rokok. better late than never i'd say. kdg2 lawak lak dgr mak aku bebel kalau nampak bapak aku capai rokok ke, minum alicafe / powerroot lebih ke. selalu x kisah pun haha.

but despite all that, ok la raya kali ni. makan as usual sedap, as expected of my makciks yg terer masak belaka. ada bbq lagi. tapi seriously x rasa mcm balik kg ke apa, sbb kampung pun dah kat senawang dah, itu pun 1st raya je. lepas2 tu sume round kl, since byk cousins aku duk kl/bangi sekarang. mcm berkunjung ke rumah jiran je haha. ok la kan, daripada beraya sorg2.

also, this raya membuatkan aku lebih appreciate raya. sbbnya ada cousin aku yg 1st time raya dgn mertua, dia cite aa sedih gila kat kg laki dia time raya xde sambal kacang pun. 1st time aku dgr org time raya the special dish is ketupat palas dgn kari, n bihun sup. sampai nangis2 ajak laki dia balik kulai. hahaha kesian gak aku dgr. pastu mak aku pun bukak cerita, pernah dulu2 dia beraya kat perlis, makan ketupat dgn sambal ikan bilis (ke serunding je? either one la). and that was the 1st and last time diorg beraya kat sana (partly because arwah wan dgn maktuk aku ada je kat kulai, n yg kat perlis sedara / adik beradik bapak aku je). obviously i've taken things for granted, sejak kecik aku ingatkan kat mana2 pun mesti serve lemang, rendang, serunding, lodeh, etc. pastu tgk kat tv, ada sapetah ckp tido bergelimpangan kat ruang tamu tu tido gaya org johor. again, aku ingatkan itu perkara biasa di mana2. johor rocks!

note to self: time raya, makan la puas2. tapi jgn sampai berlebih2. family history dah ada dah tu heheh.

ok chiow.

p/s: too many 'aku's

0 comments:

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP