right on!

>> November 26, 2007

::We are inclined to believe those whom we do not know because they have never deceived us.::

sunyinye.... sorg dah pergi, sorg cuti, sorg MC. isnin pulak tu. heheh tah hape2 tah.

semlm aku dgn adik dgn mak aku pergi a*l****a kat p*t*****a, sbb saja nak jln2 sambil membeli-belah. as usual, kalau gi shopping dgn mak aku mesti lama punya lah. ada je benda yg menarik pd pandangan. sampaikan aku dgn adik aku rasa kesian kat pekedai2 yg terpaksa tarik2 barang yg mak aku nak, tapi nanti x nak. pastu yg kdg2 tu iya2 mak aku panggil kitorg nak mintak pandangan n cadangan, tapi nanti, "ye ke? mak rasa ok lagi yg ni" n amik the 'yg ni'. tapi kalau x layan kang, "apsal awak moody sgt hari ni?". mothers.

pastu mak aku teringin nak beli kasut sandal s*o**s. kitorg pun pergi ke p*r***n. mmg lengang aa, sbb xde sale kan. mak aku pun try la sandal2 yg ada, n berkenan kat satu design kat 'new arrival' section ni. panggil salah sorg salesman kat situ, mintak carikan saiz 7 (nak sepasang, sbb on display 7 sebelah je). punya la lama gi masuk, last2 keluar ckp saiz 7 dah habis. time tu mak aku pun mcm x kisah, dpt yg on display pun jadi le. mak aku pun mintak la yg on display lagi sebelah. again, lama gila salesman tu masuk, pastu keluar ckp x jumpa. time mak aku dah bising2 siket la. "xkan x jumpa, bukannya saiz yg jarang org pakai." another salesman dtg situ, tanya apa cite, pastu dia pulak masuk. masa tu mak aku mcm ckp kat aku, "mcm mana boleh yg on display tinggal sebelah je? xkan boleh jual kasut sebelah? kasut baru pun boleh habis?" ada la this salesgirl ni terdgr kot mak aku bebel2 tu, dia jawab dr jauh, "kasut tu dah lama dah, tu yg cepat habis tu." mak aku jawab balik, "kalau dah lama, apsal letak kat display new arrival? new arrival utk yg baru la." salesgirl tu terdiam. ahahhaha time tu aku dah senyum lebar dah. salut! cayalah! n still no answer as how there's only 1 size-7 shoe... kalau dlm spm ni dah kantoi dah. x menjawab soalan.

as expected, salesman tadi keluar ckp lagi sebelah x jumpa. kitorg pun blah terus la dr situ. pastu x habis2 mengomel la pasal insiden tu. nampak sgt makan gaji buta. mak aku sorg je customer kat situ, itu pun x nak usaha lebih. xkan hilang sebelah kot... impossible ada org nak amik sebelah je. bukannya mak aku nak saja2 try, mmg dah nak beli dah tu. kereks... padan muka kurang sepasang kasut dijual hari tu. heheh masa tu jugak aku rasa mak aku mmg berani. selama ni kdg2 mcm malu gak nak jln dgn mak aku, sbb ada je ngomel itu ini, tapi semlm mmg bangga betullah.

anyway, aku rasa insiden di atas xkan berlaku kalau bapak aku ikut sekali. mulut bapak aku tersenget ke bawah siket je, aku rasa salesmen sume berlari ke stor membongkar abis. agaknya sbb nampak aku dgn mak aku dgn adik aku je, aku pun pakai selebet je (kalau aku flash kad kpdn, mesti diorg respect siket lagi kot?), tu yg bolayan tu. ala, mcm korg jaga kasut clarks ke, bally ke.

haha xde cerita sgt sebenarnya, cuma aku rasa mcm tertipu siket la. selama ni ingatkan yg new arrival = new design / newly arrived... so kiranya xde la class sgt org yg beli barang yg under new arrival, kalau tunggu time sale pun sama je, cuma yg 'ada class' lagi rugi sbb keluar duit lagi byk. err ke yg ni applies to p**k**n kat msia je?

berbelanjalah dgn bijak.

ok chiow.

0 comments:

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP