6 years ago

>> November 05, 2007

::The unexamined life is not worth living..::


bila aku cite kat mak aku yg aku still ada 14 hari cuti thn ni, mak aku ckp, "ha, amikla cuti time siddiq spm nanti. boleh ajar dia apa yg patut." sekali tgk, spm starts next week! apsal aku mcm ingat spm patutnya in november? xleh la nak cuti. adik aku pun satu, asyik duk berkurung dlm bilik je, bila dia keluar masuk rumah pun x tau. err tapi tulah, bukan salah dia kan.


heh, kalau tgk kat wikipedia, ada entry about spm. siap ada org tulis, "Politicians usually visit some of these top ranked students a day before the official results in order to congratulate them". nasib baik bubuh satu ayat je. kalau org fikir lain, tu sbb org tu sendiri yg fikir. heheh.


aku dah x berapa ingat time aku amik spm dulu. sbbnya asyik mengadap buku je 24/7. tapi aku ingat la bila mcm 1 week before the exam, kitorg sume dah x baca buku rujukan sasbadi yg tebal2 tu lagi dah. instead, kitorg buat soalan byk2, pastu bila soalan yg salah tu kitorg salin kat kertas lain, mcm nak bg tanam kat kepala la lebih kurang.


hehe, ada sekali tu time paper apa tah, aku x ingat (maybe sejarah). bila dah nak habis masa tu, biasa la yg jaga (err panggil apetah, lupa) kitorg announce masa dah nak habis, hitamkan jawapan akhir, bla bla bla. pastu aku ternampak kawan yg duk depan aku menyusun2 kertas dia, n i can see her scantron very2 clearly. sempat la jugak aku compare jawapan aku dgn dia... bykkk gila lain. cuak gak aa, siap sempat tgk soalan yg berkenaan tu. aku dah terpikir dah nak tukar jawapan (sbb budak depan aku tu kira pandai gak aa), tapi ish rasa mcm x sedap lak. mcm meniru lak kan. last2 aku biar je camtu. heheh, kalau aku tukar, agaknya aku ada kat sini x sekarang?


well, to those taking the SPM next week, all the best. remember to take care of yourselves, enjoy your last days at school, and give it all you got. doa banyak2, tawakkal byk2, mintak berkat dr parents dgn cikgu2. insyaAllah ok... may it'll bring you to a bright future!


hehe ok chiow.

0 comments:

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP