mak ngah

>> May 18, 2007

::There is nothing like a newborn baby to renew your spirit - and to buttress your resolve to make the world a better place.::


anak buah aku dah sebulan! well, dah nak masuk 7 minggu dah actually. dah jadi mak ngah dah... terasa laa tua siket2. masa lahir harituh 3.44kg, tapi lepas2 tu kena demam kuning sume, dah turun dah. 3.3 ke 3.2kg dah kot. tapi still berat aa jugak masa pegang. kaki tangan sume panjang... ada harapan nak jadi tinggi ni nanti.

nama? NAZREEN SYAQIR BIN SAIFUL RIZAL. nama tu cousin aku yg pilih. kitorg sume panggil nazreen, tapi akak ipar aku nak panggil ayin. teringat kat yin yg hilang kat sogo tu.

i'm on a journey of self-discovery. lately i just realized that i'm in a serious need of a makeover (bukan dr segi fizikal la, tu dr dulu berazam nak ubah, tapi x pernahnya jadik, heheh). aku selalu rasa personaliti aku dah menarik dah, tapi bila time2 yg memerlukan aku menunjukkan diri aku, x pulak terkeluar. tapi dgn kawan2 ok je. cthnya time berckp dgn superior, aku rasa aku ada sedikit kurang ajar kot. tah, sbb nervous ke apa tah. mcm time aku ckp tu aku rasa ok je, tapi bila aku recall apa yg aku ckp, aku sendiri akan rasa yg cara aku ckp tu mcm kurang ajar. mcm kalau aku ckp dgn org mcm aku, aku pun rasa kureng siket.

mcm kalau ckp dgn puan, dulu aku rasa kalau before every comma or period mesti ada "puan" tu mcm pelik je, sekarang aku rasa that's the best way to speak when you're talking to your boss. haritu aku tgk sendiri seorg pegawai 48 ckp dgn another pegawai 48 dgn cara yg sama. baru aa terasa siket2 yg kurangnya pengetahuan / tatasusilaku. padan aa gi interview mana2 x dpt (hahaha salahkan tu lak.)

anyway, betul la apa org ckp, sometimes it's not important what you say, it's how you say it that counts. in other words, PR ko ok, sume akan ok. ye ke?

so, azam (heheh my typing skill is deteriorating, just now i typed "azman") aku di pertengahan tahun ini adalah meningkatkan peradaban n tatasusila, n maintain good pr with everybody. err mcm hipokrit ke? hopefully x.

ok chiow.

1 comments:

DMS MAB Syuhada May 18, 2007 at 4:11 PM  

waaahhh me feeling glad to be the first commentar....

cayaaalaahh..erm..yes pia..sometimes we need to be in front fr d others...(x kira laa bahasaku ini)..tapi maksudnya...ok laa utk menonjolkan diri tuh but mesti kena pd tptnya laa...spy masa tu kita pun akn rasa keyakinan kita..kasi up sket..xsalah kan..tapi buat diriku ni mungkin dah expired la kot..dah berlalu zaman gemilangku..tapi keremajaan nye ttp ada!!
lastly, congrats mak ngah!

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP