smelly cats

>> July 06, 2008


::smelly cat, it's not your fault.::
.
p/s: semlm tertgk friends yg ada brad pitt. bila tgk tu terpikir, "mcm mana sume org boleh gila / obsessed tgk friends ni? biasa2 je. csi / house / chuck lagi best." haha biasa la, nak fit in with the majority.
.
anyways...
.
i was going to write sth related to the current issues, but decided against it, since i don't know any of the things related to them that well (and i'm sure every one of us doesn't either), so let's leave it at that.
.
dulu aku ada seekor kucing. kucing yg diberi nama leo. tapi dah mati dilanggar oleh aku (ke sepatutnya dah mati aku langgar?) lepas tu sbg pengganti, bapak aku belikan sekor lagi kucing, yg seakan2 rupa leo (putih, kembang). kitorg bg nama ziffy (as in zifi "tak baiik punya"). sekali adik aku pun bawak lagi sekor kucing dr melaka. kitorg bg nama lobo (fr sheriff lobo). mula2 bajet si lobo ni jantan yg kecacingan. sekali bila dah makin lama, perut makin besar, dah sah2 dia betina. alas, the name stays.

what'cha lookin' at?

lobo ada 4 anak. 2 putih tompok itam, dua mcm hitam / perang / kelabu (ala mcm kaler kucing jalanan). tapi sampai sekarang kitorg x tau yg mana jantan yg mana betina. yg tau: dua ekor sama tuut, yg lagi 2 sama tuut. kira confirm aa 2 jantan 2 betina.

sekarang diorg dah 6 weeks old. awal2 dulu ingatkan nak masukkan dlm sangkar, tapi bila masukkan si lobo tu meroyan, duk gigit2 anak dia nak bawak keluar. nanti ziffy lak duk cakar2 dr luar sangkar. ish mcm cinta terlarang la pulak (tapi ziffy tu baru 6+ bln). last2 biar je berkeliaran. sekarang ni the whole 1st floor ni diorg punya. mmg berbulu abis aah.

pernah sekali one of them terjatuh dr tingkat atas sampai ke bawah. bapak aku yg masa tu tgh tgk bola terkejut gak, sbb lobo mcm org gila duk mengiau2 sambil berlari ke sana ke mari. tempang aa gak anak dia 3 minggu camtuh. pastu ada gak lagi sekor jatuh, tapi dengkot2 sehari je.


tugas tetap aku: buang najis (daym, bila tulis mcm jijik n hina gila tugas ni). tiap2 petang balik kerja aku kena scoop $%# dr sandbox diorg, sbb x nak kasik penuh dan berbau. pastu sekarang kaki aku pun dah start gatal2. (bukannya aku masukkan kaki aku dlm sandbox tu eh, xde la besar mana bekas tu). x tau la ada kaitan ke x dua2 event tu, tapi kalau doctor confirmkan gatal2 ni disbbkan oleh kucing2 tu, confirm aku bg anak2 kucing kat org lain. bukannya comel pun hehehehehehehe.


pastu, abis jahanam sume kerusi2 n bakul rotan kat rumah ni diorg cakar. tu belum masuk lagi alas meja yg baru letak sekejap dah jatuh ke lantai balik. ataupun carpet yg asalnya merah pekat dah jadi merah samar dah. kalau guna lint remover tu mau abis satu roll sekali berus. ataupun kertas2 / plastik2 yg dah rabak. tapi tulah, sekarang ni mcm dah sayang gak aa dgn kucing2 tu. best je tgk diorg berkejaran dgn ziffy. ziffy pun dah gemuk sekarang. best2.


how to make the cats behave? penat aa hari2 nak marah sume. kang terencat kang, lagi x comel. heheh call me weird, tapi yg selalunya membuatkan aku kagum dgn kebesaran Allah adalah kucing (not that others don't remind me of Allah Almighty, but... you catch the drift). sbbnya kucing2 adalah makhluk tuhan yg paling comellll.


hallamak... sekor kucing dah tgh turun tangga dah. abis aa lepas ni tingkat bawah lak diorg conquer.


lagi satu, nak bg nama apa kat diorg2 ni?



err aku xleh letak gambar ziffy, superstition issues... (heh yg lain2 xpe)

ok chiow.

4 comments:

Fauziah July 14, 2008 at 1:09 PM  

comel nyer itu kitten... bleh plak ek bulu nyer sesama sepasang... ahakss... comel sangat comel..

Pika July 24, 2008 at 2:48 PM  

bg name cam 6 jahanam tu.
jagindas,sujamak,ape lagi ntah. lupe.

. July 30, 2008 at 9:59 AM  

comelnya

- S R R - August 18, 2008 at 9:21 PM  

erk lupa lak nak bgtau... yg kaler kucing jlnan tu dua2 dah mati. sbb parasit / virus dr kutu yg sgt byk sudah meresap masuk dlm darah diorg. actually empat2 ekor tu kena, tapi alhamdulillah yg sama kaler dgn lobo tu survived... tapi still kurus la, x secomel dulu. still no name

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP