if looks could kill

>> July 17, 2008

::A suspicious mind always looks on the black side of things::

hulloh.

haritu aku dgn adik2 aku shopping sakan kat toys'r'us klcc. syiok woo... sbbnya aku dpt vouchers worth rm320 sbb masa beli2 hadiah utk IPday guna my star card. mula2 nak redeem tu, 'adik' (aku rasa abang, judging fr the (amount of) hair on his face.. tapi bantai aa, dia panggil aku akak) kat kaunter tu tepuk kepala, siap tanya lagi, "ni berapa tahun x redeem ni?". ye la, selalu dlm rm10, rm20 je. dah la mula2 ada rm10 vouchers je. bertambah aa janggut dia kalau nak tulis 320 keping. last2 ada gak yg rm50 punya.

time2 ni la nak beli 'stuff-you-want-to-buy-but-never-had-a-reason-to' things. adik aku beli mini iron-man (made fr recycled stuffs, don't remember the exact name) yg sekadar jadi hiasan, yg lagi sorg beli transformers/star-wars hybrids (to which, btw, abang aku ckp "sgt x masuk akal... apsal star wars nak combine dgn transformers?"), magic 8 ball ("am i rich?" "ask again later".. siot.), spek mainan yg sekali dgn misai dgn hidung tu pun ada. biasa la, kecik2 dulu x pernah dpt benda2 camnih hehe. beli another board game "LIFE" yg quite interesting, but gets repetitive after a while (asyik aku je kena lawsuit, mana aci woi). haha if that were to be my true course of life, i'd get broke by my own siblings... err, kinda freaky.

of course, mak aku suh gak kitorg beli sth utk anak buah aku nazreen. x sah kalau keluar mana2 x beli utk nazreen, tapi x kisah aa kan, free heheh. last2 kitorg belikan ni:

thomas n friends whistle N go. kalau tiup wisel tu, train tu jln. tiup lagi sekali, stop. tiup 2 kali, reverse. mcm menarik aa gak, sbb nazreen pun time ni suka je tiup trumpet mainan dia tu, walaupun time dia tarik nafas baru trumpet tu bunyi lagi sedap, hehe. tapi cet, dia takut gila dgn benda alah ni. mmg nangis2 siap angkat mcm nak baling lagi. spt biasa, mak aku pun keluarkan mcm2 teori mengapa nazreen takut thomas. antaranya: sbb tu keretapi, takut bunyi wisel tu, takut muka org kat depan train tu, etc. tapi 1st n 2nd reason tu, debatable, sbb dia ada je mainan train lagi satu, hari2 mesti main punyalah:playskool choo choo train. lagu train ni dah jadi background music dia dah. boleh tu, tgh main benda lain pun, sanggup gi tekan balik train ni nak kasi dgr lagu. ada gak bunyi wisel train tu. so, adakah kerana muka thomas yg menakutkan dia?

yg pastinya, sekarang ni sume org, termasuk bibik yg jaga nazreen pun dah pandai takut2kan dia dah. kalau dia buat perangai je (merajuk, x mau makan), buat2 tanya, "ha keretapi mana keretapi? nanti amik keretapi jap". confirm nazreen melilau nak cari keretapi tu, pastu ok balik. hehe mcm jahat je takut2kan budak.

tapi ye la, nak menerangkan betapa bestnya si thomas tu pun susah gak... bukannya paham lagi hehe. kaler kot... kaler biru tu x appealing utk budak2 agaknya. err tapi ramai je suka tgk thomas n friends.

anyway, nazreen, if by some wierd chance you are reading this in the future, remember: looks aren't everything.

ok chiow.

0 comments:

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP