3-phase, XY

>> May 27, 2008

::Retirement kills more people than hard work ever did.::

hulloh.

half of my family members are / will be going through a new phase of their life: my dad is retired, my sister is finishing her degree and gonna start on her practical soon, and my brother is starting his matriculation next month.

yg matriks tu, xde apa2 sgt sebenarnya, tapi mungkin bg adik aku big leap la, sbb ni 1st time dia duk asrama. yg practical tu, aku x pernah buat, tapi kalau lebih kurang sama dgn kerja; been there, done that. yg retire tu insyaAllah 32 thn lagi. ee cubala bayangkan, another 32 years of commuting. oh, the agony! err tapi x tau la kan, maybe nanti2 bila duit aku dah cukup, financially stable, mungkin bawak keta ke, heheh. x pun mungkin dah x kerja sini lagi dah ke...

tapi tulah, mcm bapak aku, pencen after 37+ of working, mcm mana laa rasa ek. dulu kawan aku cite ada parents kpd kawan dia dilanda depression sbb xde kerja. duduk kat rumah termenung je. kesian gak. tapi tula, kena la berusaha kan utk mengisi masa dan dada lapang, kan.

sekarang ni, aku je la yg bekerja kat rumah tu. erk, sole breadwinner? hehe tiba2 rasa special ni... pdhal duit pencen parents aku lagi byk. anyway, aku yg baru kerja 2 thn + pun kdg2 rasa bosan. mcm mana org lain sume boleh tahan sampai bertahun2 lamanya ni. err ke depends on kerja kita gak?

tawakkal je la kan... semoga apa yg kita buat dirahmati insyaAllah.

ok chiow.

2 comments:

sayangkucomel May 30, 2008 at 12:48 PM  

tet, lama lagi kan nak retire?? aku pon rasa penat keje perah otak ni.. tp kengkadang syok jugak bekerja..

- S R R - June 6, 2008 at 8:36 AM  

tulah, lama lagi tu maryam... heheh. mmg kdg2 syok pun, kdg2 stress gak... xpe at least hidup kita bertujuan hehe

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP