an afternoon at petaling street

>> August 13, 2007

::jalan-jalan hujung minggu; ingin jumpa awek baru;
rambut kuning baju kelabu; nama Mary tentu jambu;
anak mat saleh makweku...::

hehe, kalau nak tau, ni sebhg dr lirik lagu mr os. x ingat la tajuk apa, tapi lawak aa gak dgr. time kecik2 dulu, bapak aku ada beli satu kaset. dlm tu ada lagu "oh kome, deghoyan dah berbunge" sekali. yess, aku ni versatile, sume lagi boleh dgr, heheh.

semlm (hari ahad), aku, parents aku, n cousin aku nak beli barang kat petaling street. ni mmg 1st time nak pergi la ni... selama ni dgr je. kenapa tiba2 nak gi petaling st ni? sbb aku nak gi camping, so kena la beli haversack. ala, yg mcm backpack tapi bigger, yg selalu mat saleh bawak kulu-kilir tu. nak beli yg original mahal (rm300-400 jugak kata org), so kami decide nak beli yg x ori. ada org cadangkan beli kat situ, so ke situlah kami pergi.

sebelum tu, ni nak cerita siket. bapak aku suka betul takut2kan aku pasal petaling street ni. dr last week bila aku ckp nak gi petaling street ni, dia seboleh2nya x nak kasik aku pergi. lagi la bila dia dgr nak pergi dgn cousin aku je (pompuan jugak). balik2 duk ulang cite pasal makcik yg nangis2 buat repot kat balai pasal ada this peniaga yg x nak kasik kurang bila beli buah2an byk, siap ugut2 lagi makcik tu. aku mula2 ignore je (biasa la, bebal), tapi dah hari2 dgr, terkesan aa jugak di hati. akhirnya dgn muka tebal aku ajak bapak aku pergi sekali. bapak aku pun, mula la, "haa, harituh abah nak ikut awak eksyen, jgn kacau la, nanti nyibuk la." pekena balik... mak aku? "mak nak la tengok petaling st tu mcm mana, betul ke org ckp barang dia mcm original, mak x percayalah."

akhirnya, kami pun pergi. on the way tu, singgah jap kat balai dang wangi, amik satu polis ni. masa tu pulak kat balai dang wangi tu ramai sgt org mencangkung ramai2. polis tu ckp tu sume PATI la tu. ish, tu baru kat satu balai. belum kat sempadan ke, kat balai lain ke... balik la woi! (yg PATI je la, yg ada izin tu, welcome2). bapak aku ckp polis ni selalu round petaling st, so ada la yg kenal2 tu, boleh bg murah.

waaa.. bila masuk kawasan petaling st tu, mmg tiba2 rasa rambang mata betullah. banyyyyak gila handbag, t-shirt, shades, beg2 tu sumelah. mmg betul nampak mcm ori lah. untuk mata aku yg x pandai lagi bezakan yg benar n yg tipu ni, rasa mcm nak beli je. tapi heheh, mungkin aku je yg x pandai menilai, org lain sebatu dah boleh recognize kot. mak aku pun sibuk belek2 handbag, tanya2 harga sume. pdhal cousin aku dah warn dah, kdg2 ada certain peniaga tu kalau dah tanya harga tu maknanya kena beli. agaknya sbb ada polis dang wangi tu kot.

round punya round punya round, last2 settle kat satu kedai ni. mmg menarik aa north face punya brand. nampak jahitan sume ok je lak tu. mula2 ingat nak beli 35L, sbb ada org pesan besar tu je ok utk trip ni. sekali tgk yg 35L tu mcm budak form 5 punya beg je. last2 kitorg pilih yg 50+10L punya. bila tanya harga, org tu ckp satu rm120. sekali bapak aku suruh kitorg blah fr kedai tu. aku dgn cousin aku pun mcm pak turut aa, keluar je gi tgk kedai lain. a few minutes after, pakcik polis tu dtg bawak 2 beg tadi tu dlm plastik. sekali dia boleh tawar sampai rm50 satu! wahh, mmg gembira la, selamat duit eden. ingat nak letak gambar beg tu, tapi xde lak dlm internet. tapi aku belum belek betul2 pun beg tu, so x berapa ingat rupa sebenar mcm mana, heheh...

pastu nak cari kasut lak. yg ni pun mula mendpt tentangan hebat dr bapak aku. dia seboleh2 nak sponsor kasut ("abah boleh beli yg baik punya, apsal nak jugak cari kat petaling st?") hehe bukan aku menolak rezeki, tapi pesanan org la kan, kasut buatan msia ni mmg serba-boleh; kat daratan boleh, kat lautan pun boleh. harga: x mahal, cuma rm10 saja.. nih ha contoh:


yg kaler hitam tu la kasut bowling aka kasut penoreh getah aka kasut buatan malaysia. punya la susah nak describe kat bapak aku, yg mak aku pulak everytime nampak org jual kasut dia suh tgk / tanya. mana la nak ada, kan org jual yg "branded" je. last2 bila nak balik tu, bapak aku ajak masuk kedai kasut iguana (hehe, lambang sebijik mcm brand crocodile tu). sekali terjumpa kasut ni, heheheh best2. mmg flexible habis aah. pakai pun best je rasa.
haa sekarang baru rasa excited nak pergi ni. beg? check. shoes? check. socks? check (beli stokin bola kat kedai iguana tu). sleeping bag? oops, belum. x sempat nak beli semlm, tapi org kata kat carrefour murah je. insyaAllah next week lak gi beli sleeping bag. yeay!
hehe, bila baca balik x best pun. you have to be there to experience it. lantak aa labu...
ok chiow.

2 comments:

Qenari August 19, 2007 at 9:38 PM  

tet.. aku pun xpernah g petaling street... eh,mcm best je dgr pengalaman citer membelibelah ko ngn pakcik polis tu... bley pinjam tak? ehehehe

- S R R - August 20, 2007 at 5:13 PM  

haha nak pinjam pakcik polis tu ke? bleh2, bleh blah...

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP