thing in my pocket (cont.)

>> June 22, 2007

::There's no praise to beat the sort you can put in your pocket.::

last time i put the title, i was just quoting the nokia n95 tagline. little did i know that it has connections to the topic i discussed: BISUL! (btw kalau ada rasa cepat geli or cepat imagine benda2 ni, better jgn baca aa... but don't worry, no pictures there)

after a few days of tiring bandage-changing and living with agony, n also with my colleagues' convincing persuasion (kalau korg x suruh xde la kita gi heheh), aku pun gi la klinik panel. nasib baik ada doktor pompuan. lepas dia tgk je, terus dia ckp dgn nurse dia "bg IND", pastuh suruh aku meniarap atas katil. bila dah meniarap tu, dia ckp dia nak bius sekeliling bisul tu, and maybe akan rasa sedikit sakit. sakit aa jugak, sbb lebih kurang 4 kali dia cucuk keliling bisul tu, n mmg terasa aa jarum tuh masuk ke kulit. terjerit kecil gak aku time tu... scary.

1st time bius tu, dia tanya kebas ke x. time tu mmg rasa mcm kebas2 kat area tu, so aku jawab la ye. tapi lepas tu dah x terasa kebas, so 2 kali dia tanya aku jawab x. 3rd time, "kebas ke x?" "xde pun doktor." "laaa... saya dah cucuk dah ni." haha malu lak. tapi pikir balik, mcm mana aku nak tau kebas ke x kalau xleh rasa apa2? so mmg soalan tu payah nak dijawab la.

then lepas tu aku terasa aa jugak mcm ada bendasing dlm badan, tapi dah x sakit dah. mcm tgh korek ke apetah. at some time aku tanya doktor, "dlm / besar ke bisulnya doktor?" pastuh dia tunjuk gunting kecik yg selalu ada kat farmasi tu (aku x sure la kalau dia mmg guna gunting tu utk mengorek bisul aku tu, tapi aku rasa mmg ye), dalamnya bisul aku tu lebih pjg dr pjg titik fulkrum gunting (alah tpt bercantum bilah gunting) ke hujung gunting... nak dekat seinci kot. waaaa seram gila aaah. padan aa bapak aku picit x keluar2... kalau aku suh jugak bapak aku buat, mesti lobang besau punya la belakang badan aku nanti.

pastuh lepas tu, doktor tu duk godek2 bisul aku lagi. aku tanya la, "buat apa tu doktor?" (hehe su ke wati kata aku tanya mcm aku terserempak doktor tu nak gi pasar). pastuh dia jawab, "nak fill in the pocket with gauze." waaa nak tergelak pun ada time tu. baru aku tau lubang bisul tu dipanggil pocket, heheh. oo ada gak 2 kali doc mintak fr nurse hidrogen peroxide. time tu la baru nak recall chem 101, kelas kimia pn hawa, etc. as usual, xdenye aku ingat kalau bukan time exam. utk bunuh bakteria rupanya... tapi aku still rasa ada kegunaan lain.

anyway, lepas bubuh bandage sume, dia kasi satu jab kat my cheek (my other cheek). ok je mula2, tapi bila mlm tadi baru rasa sakit + bengkak siket. ikut kata k s**d, normal la lepas kena cucuk kat situ, n 2-3 hari jugak baru ok. ala jln senget la aku lepas ni... dah la mlm2 kena tido senget. nasib badan....

apa2 pun, beryukur gak aa sudah jumpa doktor ni. kalau x mesti lagi lama aku biar je. konon antibodi kuat la, heheh. n bila baca kat internet pun, boleh thn bahaya gak bisul ni ek. ingatkan kalau setakat suruh org picitkan je dah ok dah. ni sampai boleh brain damage sume.... syukur setakat ni xde apa2 lagi.

ok. nak makan ubat. doakan aku sembuh ye kawan2...

ok chiow.

0 comments:

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP