penang trip - part III

>> February 05, 2010

kat padang kota boleh katakan tercapai gak impian dari 2 yrs ago (that long? erk). again dgn bantuan garmin farah yg awesome berjaya sampai dgn selamat. haha agak malu la, terpaksa mintak tlg farah (ke eyan? lupa dah) sideparked my car, sbb aku akan amik masa yg lama utk berbuat demikian. that's what friends are for anyways, right? hehe.

medan selera padang kota terbahagi 2; front part (yg org akan nampak dulu from main road) is the chinese-populated food court; belakangnya baru malay-/muslim-populated one. sampai2 je sume berebut panggil kitorg suh duduk tpt diorg. agak confuse mula2, selalunya kalau dah duduk kat satu2 tpt tu, kat kedai tu je kita boleh order dgn. tapi sume pun specialty shops, mati la kalau makan je x minum air kan. hehe nasib baik boleh je duduk mana2. dah duduk tu, sume pakat berebut2 suh order dari diorg. mmg mcm x sempat fikir. time farah dgn eyan gi pilih pasemboq (RM21), aku dgn sedah terkulat2 fikir nak order apa. last2 aku order laksa, sedah order sotong kangkung (RM12) n orderkan sekali kerang bakar (RM10).

tips: bila order jgn ckp e.g. sotong kangkung 1, better ckp sotong kangkung utk sorang makan... somehow 1 = 1 set utk 3-4 org, so imagine berapa byk kitorg 'kena' makan... wuargh

one word: de-freakin'-licious! ataupun kitorg mmg tgh lapar (mungkin x berapa kenyang makan kat rumah tasnim, plus byk sgt hidu air laut). pasemboq (err ejaan bakunya pasembur @ pasembor?) sedap, sotong kangkung sedap, laksa sedap, kerang bakar pun sedap. dah la dah mmg janji nak makan dgn rest of the girls malam tu dekat batu feringghi. mmg last2 tu agak terseksa laa nak habiskan. esp sotong bakar yg byk itu. mula2 ingat x habis, so mcm plan nak bawak balik, boleh la makan malamnya ke. sekali sapetah (rasanya farah) bg cadangan lumba kopek kerang. dah la sepatutnya antara sedah dgn farah je, tapi last2 empat2 lumba sekali. haha mungkin kitorg ni mmg attract attention gak kot, sbb terdgr salah sorang abang tukang jual tu sound, "mcm budak2." like we care hehhe. last2 sedah menang, ada la 20+. farah pun 20+, tapi kurang satu. aku dgn eyan bukak belas2 je. last2 licin gak sume. jolappp

pastu nak cari jalan ke kedai makan tpt kami sume janji nak jumpa. mula2 tu diorg dah bg direction, kat batu feringghi, dekat2 dgn holiday inn / holiday villa yg aku pernah duduk 2 yrs ago. i was like, aa tau hotel tu. boleh la cari. tapi mcm manetah lepas lalu laluan berliku2, tu, diorg call ckp tpt tu dekat dgr shangri-la. mmg confuse la, sbb shangri-la tu mcm 1st hotel lepas jalan simpang-siur tu. siap u-turn lalu balik situ sume. bila call balik, rupa2nya kedai tu dia punya entrance in-between kedai2 pasar mlm yg byk gila org jual dvd,cd,souvenirs tu. hehe aku rasa kalau ckp je dekat pasar tu, mmg senang nak cari. ataupun mmg aku yg payah no nak faham direction (aku rasa reason yg ni, sbb the next makan2 mmg i'm totally to be blamed aa haha).


pic courtesy of kirah. katanya ada 28 org. pening siut borak sana borak sini haha

aku sampai sekarang x tau tpt makan ni nama apa. yg aku tau kat pintu gerbang dia ada tulis tiger tiger tiger. haha ok laa makanan dia. mcm berderet stalls kat situ. shosh siap tunjuk kedai2 mana yg halal mana yg x. penuh orang x hingat... tapi time ni aku masih kenyang, so selera agak terbantut.

last part coming up!


0 comments:

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP