penang trip - part I

>> January 26, 2010


last 2 weeks or so kitorg dpt jemputan gi kenduri salah seorang kawan kami, tasnim di kepala batas, penang. tgk penang masa tu aku dah, "jauhnyaaa". sume org yg selalu aku join pun senyap je, so mmg big possibility xde org plan nak gi sana la kot.

pastu bermesej2an dgn farah, kot la dia nak gi n tgh cari org. tgk2 dia pun malas nak bawak keta. sekali dia msg, "... ke ko rajin nak drive haha bleh rase naik ***z ko tu tet!!". ide yg baik nih. pastu aku pun ckp ha boleh try tanya bapak aku dulu, pastu nak tanya2 org lain sapa2 lagi nak join.

awal2 tu mmg parents aku x kasik. kata jauh la, keta aku tu x stabil la. mcm nak nangis la jugak, apsal aku buat sume xleh, org lain buat sume ok je. kalau keta tu x ok, apsal suh aku beli dulu. mmg ingat x jadi la ni, tapi aku suh gak farah bookkan bilik. last2 hari khamis tu bapak aku ckp, "kalau awak nak sgt, ok lah." the closest to a greenlight i've ever got. yeehaa road trip bebeh!

so di waktu officematesku sedang sibuk menikmati juadah jamuan awal tahun, aku sibuk bersms / call nak organize itinerary. sume pun duk jauh2 tu... dari desa pandan sampai la ke kuala kangsar aku nak kena amik. n had to try to make it to tasnim's place by 1 pm (time dia sanding).

on D day, x bangun lewat pun, tapi biasa la kelam-kabut sume kan. pastu keluar2 rumah je keta dah beratur. cis terlupa sabtu ada sekolah ganti. bersusun kereta kat mana2 jln pun. adehhh kul berapa mau sampai desa pandan nih. last2 7:30 baru masuk highway, awalnya janji 7:30 amik eyan dulu. campur sesat2 nak cari rumah eyan lagi. tapi alhamdulillah berjaya sampai jugak.

ard 9 sampai bukit beruntung lak, amik farah. disbbkan kami sume belum breakfast, singgah kedai mamak makan roti canai. 930 baru bertolak ke kuala kangsar lak amik sedah. err aku kena syarat sebenarnya nak drive ni: kena drive <100kmh. tabley tahan beb, highway ke utara sume lurus bak bendul. boleh syok2 drive, farah tegur, "tet... tu dah 120 tu." terus terngiang2 kata2 bapak aku. terpaksa slow down. akhirnya around 11 sampai rumah sedah. maka bertolaklah kami berempat ke rumah tasnim.

nak kirakan, sepatutnya ada 5 org, sbb azian dari perlis pun nak join. mula2 dia ingat nak drive, tapi since kekla (kawan lagi sorg) x dpt join, dia pikir nak naik bas. aku pun siap ckp, ok je boleh jemput dia kat butterworth. hehe tapi dlm hati dah terpikir alamak kena make another stop. tapi last2 x jadi, sbb ingatkan dia nak drive jugak tapi x jadi akhirnya. so kami berempat je le.

430 km later, sampai la kami ke rumah tasnim.

to be continued...

10 comments:

Qenari January 26, 2010 at 6:16 PM  

hehe.. aku pindah rumah that weekend that's y tak boleh join korang... waaaa x sempat nak merasa jaZzzzz ko tet.. :P

- S R R - January 27, 2010 at 10:34 AM  

oo ye ke... xpe boleh merasa minggu ni insyaAllah heheh.

and to quote apa yg kita ckp kat azian: RUGIIIIIII gell ko x gi haritu haha

Qenari January 27, 2010 at 10:44 AM  

iye, aku tau!! :(

hahaha. takpe kawin kau nanti aku gi aaaa.... (ko kan dah ada orang ajak kawin..)

- S R R - January 27, 2010 at 10:45 AM  

whoops lupa nak add, beded ada org search teka teki kotak apa berdosa tuuu haha sure tu kawan ko yg terkena kan hahahaha nasib baik x letak jawapan sini

- S R R - January 27, 2010 at 10:47 AM  

cis perli nampak...

takut ko kena tunggu lama laa hehe

pening aa communicate dgn ko kat sms dgn sini serentak

Qenari January 27, 2010 at 11:06 AM  

heheh.. pening eh... multitasking tet!!!

sapa lagi join utk chipao's nye wedding gift?

- S R R - January 27, 2010 at 1:40 PM  

farah dgn eyan kot.. farah ckp dia nak beli

Anonymous January 29, 2010 at 3:09 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
iL4na February 6, 2010 at 12:48 AM  

tet, nape lak jazz x stabil?

- S R R - February 7, 2010 at 4:02 PM  

not jazz in general... jazz yg ni pernah accident, pastu since the repair mcm ada je yg x kena (according to my parents la, kita bawak rasa ok je).

anyway jazz is a great car, yg paling best jimat minyak hehe. eyan, farah, sedah drive pun sume kata best (x tau la kot diorg saja bodek hehe).

tapi yg ni lama punya... yg baru maybe lagi ok.

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP