baik ada makna tu...

>> March 03, 2008

::Word up it's the code word; No matter where you say it you know that you'll be heard.::

kdg2 kita terjumpa pompuan yg bila ckp suara dia biasa2 je, tapi bila nak mintak tlg apa2 dr org lain, automatically suara dia berubah. becoming a pitch higher. hehe guess what, that could be me.

aku rasa ada org pernah ckp kat aku ("bila ckp kat telefon suara mannnje aje"), tapi ingatkan dia saja nak usik2. tapi lately aku sendiri pun perasan gak aa, bila ckp (selalunya kalau ada tujuan di sebaliknya) mesti suara tiba2 nak jadi lagi lembut / ngada2. hahaha i know it sounds weird, but it's true.

tadi gi jumpa somebody, nak mintak sth, x tau kenapa, tiba2 suara aku jadi mcm lagi mengada2. mungkin sbb time tu sume tgh fokus kat aku, n room tu mmg senyap gila, so maybe aku tgh self-conscious so keluar la the high-pitched voice? x tau la, yg pastinya, as soon as i finished asking, i even wondered myself, "apsal suara aku mcm tu?"

err maybe deep down inside i know i'm asking that person a favor, so that would be some sort of "the act of being nice since i'm asking his/her help" thingy? lebih kurang mcm aku nak mintak tlg dia, so xkan la nak mintak secara kasar kot kan? erk, doesn't that make me an opportunist? mcm x baik la pulak.

if that were true for all ladies, most probably yg lelaki2 duk ingat diorg dingorat sebenarnya xde apa2 la ek? heheh sbb normal la, pompuan mintak tlg kat laki. n aku rasa kalau pompuan mintak tlg dgn suara biasa2 je, ntah2 laki tu x nak tolong pun. hehe me n my own distorted opinion. anyway tu sbb aku x suka ckp dgn laki, nanti dia ingat aku ngorat dia lak (ceewah sempat...). haha tapi betulla. mamat2 yg jadi customer service streamyx n pizzahut mesti 'tergoda' dgr suaraku di telefon. mmg x digalakkan pun ckp benda2 yg x berfaedah dgn org2 yg x berkenaan kan.

in some way, consider yourself warned: kalau tiba2 suara aku jadi mcm so unlike me, kemungkinan besar ada benda yg aku nak. muahahahahahahaa (gelak jahat).

ok chiow.

3 comments:

dillhanim March 3, 2008 at 4:48 PM  

auw, camne suara tet yang high-pitch tu ye? i can't imagine.. hehe.. wie geht's dir?

- S R R - March 4, 2008 at 8:16 AM  

dillll!!! ich bin danke dir fein, hehe. err exaggerate je kot, tapi yg pastinya lebih mengada2 la. apa kabarmu di sana, lama sudah x berjumpa...

Kain Ela DotCom April 4, 2008 at 8:43 AM  

lawak ar topic ni..

tapi ...camane plak bila time pia x marah tp pitching dia mcm marah?
hehe..

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP