waiting to exhale

>> January 24, 2008

::He who waits for a chance may wait for a long time.::

semlm aku terlepas komuter yg aku selalu naik. so kena naik yg lewat siket. well sempat je kalau komuter tu on time. tapi lambat 5 mins masa sampai kat stesen. no choice, naik je la.

masuk2 je dlm tren tu, tgk keliling mcm lain siket. map dah update (tunjuk stops sampai kuala kubu baru), pastu kerusi sume mcm dibalut baru. n seats pun sume bersandar ke tingkap, so ruang utk org berdiri pun mmg luas la. kira maximize capacity kot... dlm hati aku pun dah, "waa bagus2."

bila komuter tu bergerak, mmg terasa jugak laju. aku pikir, "maybe driver ni nak make up for the time he's late, nak make sure sampai stesen lain on time gak." dlm hati aku: waa bagus2. improve.

bila sampai stesen kl, aku tgk jam, "waaa on time aa. bagus2". sambil jln2 laju tu ceh, siap fikir nak tulis apa kat sini. ye la, time kutuk kita publish, time puji pun kena aa publish.

kat lif lobby, terserempak dgn officemate, tapi tingkat lain. dia tanya, "sempat ke kat tingkat **?". "sempat, ada masa lagi ni." "oo, jam dia lambat eh?" "dulu awal 5 min, sekarang dah on time." "eh, sempat ke tu?" "sempat..." time tu pelik gak, apsal dia duk tanya sempat ke x, kan awal lagi. pastu terdgr ada staff lain tanya dia lak, "sempat ke nanti?" "ngam2 je la.. sbb dia lambat siket." uik? dah lambat pun ngam2? kalau camtu, patut aku dah x sempat dah ni.

bila sampai tgk, jam dah 8:20. cis3, rupa2nya jam aku dah lambat 5 mins (well actually it's on time, sbb selama2 ni aku set jam tgn aku sume awal 5 mins, so...). maknanya, komuter still lambat!. cis3, penat aku memuji2 di dlm hati. tertipu aku rupanya. habis idea aku utk another entry.

err on the contrary actually. dah dpt another entry woohoo! haha err mcm poyo je. haha x kisah aa... sbb aku rasa mcm kelakar siket2. moral of the story: x yah aa adjust2 masa tu. kang sendiri yg confuse.

ops off-topic: ada kawan aku sorg dulu, kalau tanya dia, "eh pukul berapa sekarang?" dia jawab, "jgn tanya aku, aku x sure jam aku cepat berapa minit." heheh x tau la kalau dia mmg unfriendly ke apa, tapi aku rasa mcm lawak la jawapan dia. maybe it's just me, yg kalau tgk org terjatuh pun boleh gelak gila2.

shout-out: beded! ko ingat x time yg sir tgh ajar kita time band practice kat depan kantin, yg ada sorg pakcik tgh lalu depan kita sume, yg tiba2 dia hilang tu? yg rupa2nya dia terjatuh tu. hahahahhahaha it's still funny to me tau. ee jahat la pulak.

haha ok byk melalut.

ok chiow.

2 comments:

Anonymous February 15, 2008 at 10:54 PM  

tet! dari invest dgn stranger, baik invest dgn arra, ingat lagi tak? hihi atu4. arra agent unit trust Public Mutual, bukan c**b tu. hehe.

- S R R - February 20, 2008 at 10:45 AM  

arra! hehe ingat2, long time no see/hear... oo unit trust ka? sounds interesting, tapi bykkk benda kena fikir aa. lagipun kalau mak bapak kita x kasi, kita susah siket nak buat (haha anak perasan bagus)...

Powered By Blogger

Recent Comments

Grab This Widget

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008. top pic by Jcome

Back to TOP